CUM SA-TI CONTROLEZI EMOTIILE DINAINTEA CROSULUI

La fel ca majoritatea oamenilor, vei avea multe emotii inainte de participarea la competitie, mai ales daca e primul tau cros. Acest lucru se intampla pentru ca mintea iti va fi focusata asupra felului in care vei performa . O metoda buna pentru a-ti stapani emotiile legate de concurs este sa-ti repeti faptul ca ai facut tot ce puteai pentru a ajunge intr-o conditie optima si ca esti gata pentru cros. O alta idee ar fi sa te concentrezi asupra altor activitati, precum lecturarea unei carti pe care vroiai sa o citesti demult sau vizionarea unui film.

Un alt motiv pentru care s-ar putea sa fii mai agitat decat de obicei este chiar corpul tau care a ajuns sa fie intr-o conditie fizica de varf, iar in ultima saptamana a trebuit sa reduci dramatic din volumul de antrenament pentru a nu te obosi inainte de cros. Este o reactie naturala a corpului, iar valul de energie pe care-l simti se poate transforma usor in nervozitate. De aceea, ar fi de preferat sa iesi la o alergare scurta de 2-3 km in ziua premergatoare crosului pentru a reduce excesul de energie din corp. Asigura-te, totusi, ca mentii un ritm scazut si stapaneste-ti tentatia de a sprinta pe final pentru ca s-ar putea ca trecerea dintr-un ritm lejer intr-un sprint sa aduca dupa sine o intindere musculara sau o alta forma de accidentare.

In noaptea dinaintea competitiei, cel mai probabil vei adormi gandindu-te la cum se va desfasura crosul. Acesta este un lucru normal. Totusi, daca te vei framanta prea mult nu vei reusi sa adormi, iar acest lucru va duce la un somn agitat si te vei trezi obosit in dimineata urmatoare. Acest lucru nu-ti va da sansa atingerii potentialului maxim in timpul competitiei.

Chiar daca nu poti adormi din cauza gandurilor/emotiilor poti incerca urmatorul luru: sa nu te invarti prea mult de pe o parte pe alta. Chiar daca esti treaz, daca iti mentii corpul intr-o pozitie de odihna vei obtine aproximativ 90% din odihna pe care ai obtine-o daca ai dormi. Poti incerca sa-ti induci starea de relaxare prin ceea ce se numeste respiratie constienta: incearca sa-ti focusezi mintea pe respiratie. Facand asta ii vei permite corpului tau sa se odihneasca pentru cursa ce urmeaza.

Crosul Banca Transilvania este una din probele Maratonului International Cluj, organizat de Runners Club in parteneriat cu Bigtime Production.