CUM SA TE ALIMENTEZI PENTRU CROS

Îţi place să alergi? Antrenează-te şi hai în 9 aprilie la Crosul Băncii Transilvania, cu pornire de la stadionul Cluj Arena, la ora 9:00! Ai grijă şi de alimentaţie şi, pentru cele mai bune rezultate, iată câteva recomandări:

  1. Este foarte important să te hidratezi înainte şi în timpul efortului. Altfel, deshidratarea creşte riscurile de accidentare la efort (entorse, întinderi sau rupturi musculare).
  2. Consumă multe lichide în cazul unui antrenament intens. Bea apă sau suc, cu înghiţituri mici. Hidratează-te şi după antrenament cu lichide la temperatura camerei.
  3. Mănâncă cu minimum trei ore înainte de antrenament, pentru o digestie bună.
  4. Cu o oră şi jumătate înainte de efort e bine să mănânci ceva lejer – fie o banană, fie o cană de lapte, un iaurt, cereale pentru a evita o criză de hipoglicemie; ca remediu, mănâncă imediat un aliment cu zahăr (bomboană, ciocolată).
  5. La o jumătate de oră după efort, mănâncă un sandwich sau măcar un baton de cereale. După alergarea de seară, cel mai bine este să mănânci legume, peşte sau o salată uşoară, pentru a te recupera fizic şi a te păstra în formă.
  6. Cel mai bun combustibil pentru muşchii tăi sunt carbohidraţii. Ar trebui să-ţi iei cea mai mare parte a carbohidraţilor din fructe, legume, cereale integrale, lapte degresat, mazăre, fasole şi linte, toate acestea minim sau deloc procesate.
  7. Pentru a avea suficient calciu în organism, consumă produse lactate. Nevoia de calciu creşte o dată cu un antrenament fizic regulat. Inainte de antrenament, poţi bea un pahar cu calciu efervescent dizolvat în apă sau un pahar cu lapte sau iaurt.
  8. Nu abuza de suplimente nutritive. O dată pe zi, poţi lua un complex cu multivitamine şi multiminerale şi un plus de vitamina C.
  9. Pentru un plus de energie, consumă zilnic un amestec de sucuri naturale din fructe şi legume.

Crosul Banca Transilvania este una dintre probele evenimentului Maratonul Internaţional Cluj, organizat de Runners Club.